reklama

Afrikou v protisměru

Pavla Jazairiová pre mňa zosobňuje odvážnu ženu. Cestovať šírym svetom a nebyť silný chlap, to je výzva. Navyša nevynecháva ani krajiny tretieho sveta, kde žena častokrát je len nástrojom pre zanechanie potomstva silnejšieho pokolenia. Nám ostatným dáva nahliadnuť do neznámych krajov, kultúr, kuchýň prostredníctvom článkov, reportáží a kníh. A keďže som len obyčajná žena a za veľkým dobrodružstvom sa najradšej vydávam z môjho kresla, siahla som po jej knihe o Afrike.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Kniha prináša čitateľovi Afriku dosť letmo, čo ma na jednej strane nemilo prekvapilo, na druhej strane chápem, že na pár stranách sa všetko povedať nedá. Prácu Pavly Jazairiovej poznám z rádia. Jej reportáže sú, respektíve boli vždy pútavé (dnes už pre rádio nepracuje). V reportáži je čas zamerať sa na jednu konkrétnu tému a tú dopodrobna rozobrať.

Kniha je viac cestovateľský denník s charakteristikou konkrétnych ľudí, s ktorými autorka počas svojej cesty prišla do kontaktu. Navyše denník písaný na kolene v aute, v chatrči alebo v stane. Niekedy sa mi zdalo, že som sa stratila v deji, alebo bol dej chaotický? Občas sa objavia útržky o histórii krajiny, prípadne niektorých kmeňov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Afrika z tohto pohľadu vyzerá špinavá, plná chudobných a žobrajúcich detí, ktoré celé dni nemyslia na nič iné len na jedlo, ktorého napriek všetkému majú dostatok. Navyše ma kniha vôbec nedokázala pohltiť, skôr som sa do čítania nútila. Priznám sa, že som od knihy čakala viac. Ale neznamená to, že by som na pani Jazairiovú zanevrela. Naopak, určite v najbližšej dobe znovu siahnem po jej knihe. Moje hodnotenie: 3

Práve teraz mám rozčítanú novú knihu o Afrike. Tentokrát beletriu inšpirovanú skutočnými udalosťami a s popisom kultúry jedného z kmeňov... Ale o tom, až po dočítaní.

Mariana Macková

Mariana Macková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slovenka žijúca za hranicami, ktorej sa cnie za Slovenskom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu